Re: Amal Premier
Verfasst: Donnerstag 18. September 2014, 10:47
Und wie geht die andere Richtung ?
Martin hat geschrieben:
Martin hat geschrieben:
Ich habe die Erfahrung gemacht, dass es gerade im Leerlauf einen Einfluß hat. Allerdings wird dem oft zu hohe Bedeutung gegeben. Normalerweise sollte die Werkseinstellung passen. Bei starken Abweichungen (> 2mm) kann man sogar deutliche Unterschiede im Kerzenbild sehen. Man sollte es zumindest mal prüfen und beide Vergaser gleich eintellen. Die auf der Seite angegebene Einstellung passt für Triumph. Das beruht auf einer offiziellen Service-Mitteilung von Triumph. Anscheinend hat es damals sporadisch deutliche Abweichungen gegeben, die zu Problemen bei der Vergaser-Einstellung geführt haben.Martin hat geschrieben:Weil die Schwimmerstände Auswirkungen auf das Gemisch haben.
Ist so ne Glaubensfrage. Die Einen glauben es, die Anderen nicht..
Ich hab das noch nie gemacht und hatte nie Probleme
Schau mal
http://www.jba.bc.ca/Bushmans%20Carb%20Tuning.html
Scroll mal bis Adjusting float levels...
Zwar auf englisch, aber kann man verstehen
Mir fällt dazu wieder mein lieber alter Kumpel Dave aus - ehemals - Preston ein. Er sagte mir mal zum schrauberischen Umgang mit unseren Mopeds den sinnschweren Satz :Ich finde diese Vorgehensweise dennoch sehr unelegant und eines Gentleman nicht würdig.
Hast Du denn Werte?Volker Koch hat geschrieben:Mir fällt dazu wieder mein lieber alter Kumpel Dave aus - ehemals - Preston ein. Er sagte mir mal zum schrauberischen Umgang mit unseren Mopeds den sinnschweren Satz :Ich finde diese Vorgehensweise dennoch sehr unelegant und eines Gentleman nicht würdig.
"Think simple, it´s british!"
Irgendwie müssen wir Deutschen uns erst an sowas gewöhnen.
Ich pack´die Teile immer bei Mindesthitze auf die Herdplatte ...
PS: Die Höhe wird für die verschiedenen Mopedtypen durchaus unterschiedlich hoch eingestellt - je nachdem, ob so´n Vergaser schief oder grade steht ...
... und in Unterlagen aus einem Triumph-philen Buch:Fuel Level
Although the Concentric carburetter will function across a wide range of fuel levels, an accurate fuel level is the foundation of the overall jetting of the carburetter and makes a significant contribution to the smoothness and performance of an engine
The fuel level is determined during manufacture by the position of the float needle valve seat and should not require adjustment under normal circumstances. For performance tuning or where a carburetter runs consistently rich or weak despite being fitted with the correct jetting, it may be desirable to check the fuel level to establish a calibrated basis for tuning, or re-establish the carburetter within the correct parameters.
Because there have been changes to the float chamber since the Concentric carburetter was introduced, and because there is no way of knowing what alterations may have been made by a previous owner, measuring the fuel level is the best way of setting up the float chamber..
The correct fuel level for all Mark 1 Concentric carburetters is 0.21" plus or minus 0.040" below the top edge of the float bowl. Thus when the needle valve is being held shut by the tangs of the float, the level of the fuel will be between 0.17" to 0.24" (4.33mm to 6.35mm) from the top of the bowl.
The fuel level can be checked by removing the float chamber and observing fuel running into it. The fuel flow should be sufficient to hold the needle valve open until closed by the action of the float. Insufficient fuel flow will cause the needle valve to seal under its own weight before the float rises far enough to press the valve shut. The level of the fuel can then be measured down from the top surface of the float chamber.
The fuel level can also be checked by attaching a piece of clear tubing to the bottom of the float chamber. A plastic float chamber drain plug can be modified to mount a suitable spigot, such as an old jet, to attach the tubing. Route the tubing in a vertical position alongside the float chamber. Open the petrol tap and fill the float chamber with fuel. If the fuel level is in the correct range the fuel will rise in the tube to a point between 0.170" and 0.240" below the top edge of the float bowl. Start the engine and ensure the fuel level remains within the correct parameters.
The new Amal "Stay Up" float has stainless steel tangs which can be bent to alter the fuel level. The tangs can be easily adjusted by clamping the float in a vice up to the spindle hooks and tapping the body of the float gently in the direction required until the required level is achieved.
Needle Valve
If your float chamber is fitted with a brass needle valve you may find the valve sealing under its own weight before the float has risen far enough to press it shut. Symptoms of this problem can be that the carburetter takes a long time to tickle, hesitates on pickup and does not idle reliably. A Viton tipped aluminium needle valve is now available that overcomes this problem. It is now fitted as standard equipment to all new Mark 1 Concentric carburetters.
Die 2mm sind feste Vorgabe aus alten Werkstattanweisungen vom Triumph-Werk.Checking & Setting Float Height:
Improper float level can be determined by several factors
fuel leaking out from the gasket joint (too high)
fuel spilling out the intake holes at the rear into the air cleaner (too high)
rich running, erratic idle (too high)
slow to tickle (too low)
lean running (too low)
There is a very simple method to checking the float height, without special tools or risking the chance of spilling fuel and a fire. This is taken straight from the Triumph Factory Service bulletins. This is how they were set up in the factory and is good enough for general running, including Norton Commandos and BSA's. This setting is good for singles, twins and triples. For down-draught carbs that slope down (i.e. on Atlas), the setting will need to be adjusted to suit using other methods.
The setting is 080" (80thou) or approx. 2mm BELOW the back edge of the float bowl. This is the measurement of the TOP edge of the plastic float to BELOW the top edge of the float bowl. Make a scribe mark on the metal float bowl and eye sight the plastic float when the float needle is seated by gently pushing down on the two pronged tab, using a spare finger to hold the brass pivot pin in place..
Volker Koch hat geschrieben:... ouh Mann ... mein alter Compi ist vor einiger Zeit abgeraucht und mit ihm ´n Teil der eingescannten Unterlagen.Fuel Level
The fuel level can also be checked by attaching a piece of clear tubing to the bottom of the float chamber. A plastic float chamber drain plug can be modified to mount a suitable spigot, such as an old jet, to attach the tubing. Route the tubing in a vertical position alongside the float chamber. Open the petrol tap and fill the float chamber with fuel. If the fuel level is in the correct range the fuel will rise in the tube to a point between 0.170" and 0.240" below the top edge of the float bowl. Start the engine and ensure the fuel level remains within the correct parameters.
Volker
Towner hat geschrieben:...meine Triumph mit den 2mm unterhalb Rand Schwimmerkammer gut... ...Die Norton habe ich 1mm höher gesetzt. Dort sind auch die Vergaser etwas nach vorne geneigt. Diese Einstellung würde ich auch bei anderen Maschinen mit geneigter Vergasermontage empfehlen. Viel höher geht sowieso nicht, da sonst das Ventil nicht mehr schließt.